Laatste daagjes al weer

18 augustus 2018

(Zondag 12-08-2018) vandaag voor het eerst tot laat in bed gelegen. 11 uur jongens... 11 uur. Dat kwam ook wel door dat ik die nacht om half 4 ofzo ging slapen hoor haha. Op de weg terug naar hellville bestefte ik even dat de wegen hier super slecht zijn! Overal gaten. Het is ook bizar hoe die mensen hier rijden HAHA. Ik heb dus een beetje een kater en we hebben geen gordels om. Remmen als een gek die man. Ze halen ook in in de bocht, want dan zit er een gat in de weg waar ze niet overheen willen. Hilarisch wel hoor haha. In de avond nog een beetje sterren gekeken en dat was het wel weer voor vandaag.

(Maandag 13-08-2018) weer een dag om mensen uit te zwaaien. Ik moest gedag zeggen tegen mn Engelse vriendjes en vriendinnetjes. Ik snap nu wel dat de mensen die hier werken niet echt veel met de vrijwilligers om gaan, want 2x per maand gedag zeggen tegen mensen is scheisse. Ik wil wel een keer naar Engeland want die mensen waren hilarisch. Lastig om te verstaan soms, omdat ze mega snel tegen elkaar praten, maar hilarisch. We gingen vandaag de wild lemurs opzoeken. 1 van de lemurs was zo nieuwsgierig dat ik dacht dat hij op me zou springen! Op de terugweg viel 1 jongen constant over de dode bladeren, daar door liepen we mega langzaam hahahaha. Even lekker een beetje muziek geluisterd en spelletjes in de avond. Er is hier een jongen uit zuid Afrika en hij is blank, ik vind het nog steeds gek haha. Maar ik wil zeker ook een keer naar Zuid Afrika om alleen al die taal te horen HAHAHA, het klinkt heel schattig namelijk.

(Dinsdag 14-08-2018) ik ben even op het kamp gebleven en niet op de hike gegaan. Beetje misselijk, misschien ben ik gewoon beetje zenuwachtig ook om naar huis te gaan haha. Ik heb zin om naar huis te gaan, maar ik weet zeker dat als ik thuis ben dat ik het super erg ga missen hier. Ik denk zelfs dat ik elke dag rijst ga missen HAHA. ik lig nu in een hangmat en ik snap niet hoe mensen hier lekker in kunnen liggen. Hoe moet dat? Ik lig Schots en scheef in dat ding hahaha. Iedereen is hier trouwens super gespierd (de locals) maar gewoon echt alles is gespierd... echt bizar. Komt natuurlijk door dat ze alles met de hand doen. Ze bouwen hier ook huizen met stenen. Hele families zitten dan te hakken met de hand, lijkt mij super vermoeiend wel! Maar ze zijn het gewent natuurlijk. Ik heb vandaag veel gehoord en geleerd over Amerika. Hoe shit het daar eigenlijk is met zorgverzekering enzo. En hoeveel arme mensen en daklozen er wonen. Echt bizar hoe erg het in Amerika geregeld is hoor! Ik mis echt mega erg de "oude" mensen. De nieuwe zijn wel leuk, alleen ze zijn het gewoon net niet. Ook mn knuffel/sterren kijk maatje is weg... we deden op het einde bijna alles samen dus dat is scheisse nu zonder hem!

(Woensdag 15-08-2018) druk daggie wel weer hooor! In de ochtend naar Ampang lemurs en daarna souvenirs gekocht. Ik weet toch niet wat ik allemaal moet kopen joh... veel te moeilijk. Toen ik daar rond liep zag ik weer veel dingen die me deden nadenken. Het viel me op dat veel mannen koken hier. (Jaa ja pap.. Je leest het goed, mannen kunnen koken hier haha!) Ik vraag me ook echt af wat voor baan al die mensen hier hebben. Ik denk 9 van de 10 mensen gewoon geen baan. Toen op het kamp aangekomen heb ik twee toetsen gemaakt en in de avond zijn we met ons avond eet pakketje (rijst in een bakje) op een night transect gegaan. We aten gewoon op de grond ergens op een pad in het bos. Bijna een vleermuis tegen ons hoofd aan gevlogen hahah. Helaas niet veel dieren gezien! Snel gedoucht toen ik terug kwam want oh oh oh wat was het koud die douche. Gewoon alsof je met ijswater doucht.

(Donderdag 16-08-2018) woow ik word net wakker (5.30, bij jullie 4.30) en ik ben me toch een partij zenuwachtig wakker geworden... Ik heb inpak drang HAHA. Ik weet even niet of ik nou al vandaag moet beginnen of morgen. Ik denk dat ik vandaag even mn kleren uit ga zoeken wat ik wil doneren enzo en alvast dingen in zakken ga doen. Ik kan gewoon niet meer slapen en ik hoef pas om 9.00uur te beginnen. Oh oh oh haha. Nou ik ga maar even ontbijten dan ofzo! Oh ja gister tijdens de wandeling zei ik dat ik bijna weg ging en toen zei zo'n meisje; neee niet gaan!!! Jij bent de vrolijkheid op het kamp!. Aaahw jeetje wat lief toch? JONGENS JONGENS ik ben trots op mezelf. Bijna elke ochtend tijdens het ontbijt zijn er tientallen bijen bij de honing en suiker. En ik sta er bij en pak gewoon spullen tussen de bijen door!!!!!! Dit is een grote stap hoor. Geen paniek meer voor bijen! YESYESYES. Oh ja en ik heb net bijna al mn spullen ingepakt haha. Nu ben ik weer een stukje rustiger. Oké het is nu avond en ik besef dat ik vertrek. Ik ga de staff en sommige volunteers zo erg missen. Ik wil nu juist niet naar huis HAHAHAHA.. gemengde gevoelens hiero hoor! Ik voelde me vanavond echt speciaal. Tijdens de forest meeting vertellen we altijd onze highlights enzo van de week. En Eva vertelde dat ik haar highlight was!! Zo lief!! En ik ben de forester of the week, omdat ik altijd bubbly en vrolijk ben zei Ray. En de highlight van Jen is dat ik haar gister een compliment gaf dat ze de transects heel goed doet zonder de gidsen. En oohja. Ik heb morgen "de leiding" tijdens campclean, omdat ik lekker luid kan praten en ik dit wel kan hahah. (Het stelt niet veel voor, maar ik vond het wel een complimentje). Omg wat ga ik het hier eigenlijk missen... Ik ben nu papieren aan het invullen over hoe het hier beviel enzo voor MRCI met een sprite er bij.

(Vrijdag 18-08-2018) agro forest voor de laatste keer vandaag. Het was me toch een partij zwaar AHHAHAHA ik zweette me weer helemaal dood. Maar weetje, ik heb vanavond een pizza en een pizza desert gegeten. Dat mag want ik heb alles er af gelopen al vandaag. Ook was het vandaag weer tijd voor basketbal. Dus 2 keer naar Ampang gelopen want de tweede keer gingen we een feestje bouwen en pizza eten bij Ilo's. Die mensen zijn hilarisch haha, 1 jongen was zo dronken... hi la risch. En hij probeert dus Vlaams tegen me te praten, maar hij kan alleen Frans HAHA. Leuk die Belgen. Nu lig ik lekker in bed en ga om 5.30 op om mn laatste spullen in te pakken.

(Zaterdag 18-08-2018) jaaahooor echt weer een actie voor mij hahaha. Helemaal ingepakt en alles. We zitten op de boot met zn allen. BEN IK MN TELEFOON VERGETEN OP HET KAMP. Moesten we dus een beetje terug varen haha. Ik heb me ook zo groot gehouden met gedag zeggen tegen iedereen, tot dat Alice begon te huilen hahaahaha. Ik ga iedereen missen joh, manman. Nu ben ik aan het inchecken online, maar het internet is zo mega sloom... Ik trek het niet meer HAHAHAH! Ik heb in ieder geval wel geleerd hier om geduld te hebben! Dit was het dan. Mn tripje naar Madagascar. Ik vond het geweldig♡

1. Lin:
    18 augustus 2018
    Goede reis moppie doe voorzichtig xxx
  2. Yolanda Knol:
    18 augustus 2018
    Goeie reis terug Dappie tot gauw
  3. Ina Wurtz Verlaan:
    Goede terug reis weer lekker bij mam.pap en Cherrel ✈
  4. Jolanda kruisssen:
    18 augustus 2018
    Goede reis terug schatje 😘ik vond het zo leuk om je te volgen🤪zonder dat je me ziet hoe leuk is dat 😜💋💋
  5. Melita:
    18 augustus 2018
    Leuk om allemaal te lezen! Gaat snel hoor als je zoveel meemaakt. Ik krijg gewoon zin om daar ook naartoe te gaan! Goede reis terug naar huis!
  6. Je zus:
    18 augustus 2018
    Gelukkig wel.. ben dr helemaal klaar mee ook. Wil je meerdere keren op een dag bellen of appen,maar dat gaat hem niet worden. Helemaal sjeisse.. Zie je morgen !!! ❤❤❤ #verteldepilootdatiegasgeeft
  7. Sylvia Van de Bunt:
    19 augustus 2018
    Goede reis terug mop. Genoten van je verhalen. Je hebt t super goed gedaan daar.
  8. Debby Tromp:
    19 augustus 2018
    Oost west..thuis best. Wat een een avontuur Daphne..dit neemt niemand nooit van je weg. We zeggen geen good bye maar so long..want wie weet bezoek je hun ooit nog een keer🙏.
  9. Christa Wiese:
    Goede reis naar huis Daphne