De heenreis

15 juli 2018 - Nosy Be, Madagaskar

Nou het is zo ver! Ik ben naar het vliegveld gebracht door veel lieve mensjes. Op het begin van de dag was ik niet zenuwachtig. Tot dat ik door de douane ging, daar stonden ze hoor... mij uit te zwaaien haha. Super lief ! Ik heb ook super lieve dingen gekregen voor op stage zoals : een vliegenmepper, waaier, toiletbril beschermpapiertjes, een geluksarmbandje, een armbandje met een hele mooie tekst en een overlevingspakket! Blij blij blij. Kadoooootjes ik houuuu dr vaaaahaan. Nu zit ik in het vliegtuig naast hele luidruchtige vrouwen die niet met zn allen naast elkaar zitten en elkaar toch heel goed willen verstaan. Gelukkig zit ik wel bij het gangpad... nu kan ik gewoon elke keer opstaan als ik dat zou willen. Oohja. En er staat muziek op in dit vliegtuig alsof ik in de Efteling zit, als de piloot zometeen nou ook een beetje trucjes gaat doen, dan is het net alsof ik in de python zit. Het vliegpersoneel is ook nog Duits. LEUK ! Ik hou van Duits. Ik ga lekker Duits praten zometeen HAHAHAHA. Guten taaaag Afwiedersehen. //////

Aangekomen op het vliegveld in Wenen moest ik heel erg haasten om de volgende vlucht te halen. Toen mijn tas door de Xray ging vonden ze mijn zaklamp verdacht en moest mijn tas 3x door de Xray heen. Nou ik kreeg dus nog meer stress op dat moment, omdat de tijd maar door tikte. Eenmaal aangekomen in het vliegtuig kom ik bij mn stoel... zit er een vent op mijn stoel. Dus hij opstaan en bleef zo staan en kijken naar het meisje achter mij. Hij in het Frans iets tegen dat meisje zeggen en bleef nog steeds staan. Blijkt dus dat het allemaal Nederlandse studenten waren, maar zij zat gewoon op haar eigen stoel dus hij was gewoon aan het zeiken. Oohja waar ik ook een beetje van opkeek, was dat er hier stewardessen rond lopen zoals wij die ook kennen in Nederland, maar ook 1 met een soort witte jurk. Ik vraag mij nog steeds af waarom zij een witte jurk aan heeft en de rest niet. Nu ga ik even lekker dutten in dit oh zo hete vliegtuig. /////

Toen ik aankwam bij Addis Ababa was het gelijk een heel ander gevoel als in Oostenrijk. Het was super druk en overal lagen mensen te slapen. Het eerste wat mij ook opviel was het leuke winkeltje met Afrikaanse spulletjes. Ik hou dr zo vahannn. Ook liepen er allemaal mensen met van die witte lange jurken en zo een gekleurd hoedje. Het deed me een beetje denken aan groeten uit de rimboe. Na 4 uur gewacht te hebben op het vliegveld ben ik naar de gate gegaan. Opeens hoorde ik een hele harde klap en het leek alsof er een bus ontplofte... iedereen schrok mega erg en gingen allemaal kijken. Paar seconde later hoorden we nog een paar van die klappen. Iets kwam telkens heel hard tegen het raam aan. Ik dacht eerst; jahoor daar ga ik... terroristische aanval HAHA. Ik zit nu in de laatste vlucht en ik heb 3 stoelen voor mezelf. Ik denk dat ik hier wel een goed schoonheidsslaapje kan doen. Oohjaaaaaa en weetje wat ook apart was, toen onze bagage in de bagagebakken lag gingen die stewardessen net met een desinfectie spray over die tassen heen. Nog nooooooooit meegemaakt. Omgomgomg ieuwieuwieuw. Er zit een vrouw voor me die non-stop dingetjes uit dr haar plukt... Ik word er een beetje misselijk van. Ik wil er bijna wat van zeggen hahahahah. //////

Aangekomen op het vliegveld van Nosy be werd ik gelukkig opgehaald door meiden van de organisatie. En wat denk je??? Er werkt 1 iemand van dezelfde opleiding als ik!! Lekker Nederlands dus. Ik was zoooo blij niet normaal. We werden met een taxi gebracht naar het hotel. Onderweg zag ik allemaal dingen die ik normaal alleen maar die op tv zoals koeien voor een wagen en arme mensen aan de zijkant met arme kindjes op hun arm. Overal geiten aan de weg en kippen. Toen ik het terrein van het hotel binnen stapte leek het wel alsof ik in een paradijs stapte.. niet normaal. Ik kon lekker warm douchen en het huisje was super! Ooohja en er was een andere jongen die ook in dit hotel overnachtte dus daarmee heb ik avond gegeten en ontbeten net. Maar ff terug naar gister avond, want ik keek dus even in mijn bed en raad eens. BEESTEN. Ik dacht dat ik gek werd. Ik hou van dieren maar insecten vind ik vies en eng. En God zij dank heb ik super ouders waarvan ik een muggen tent heb gekregen. Ik dus in mn muggentent in dat bed. Mn reiskussen gepakt en omder mn vest geslapen die nacht. Kouuuud dat ik het had, maar nee hoor ik ga echt niet tussen de beestjes liggen HAHA. Ik sliep rond 21.00uur en werd wakker om 8.30 dus lekker lang geslapen. Er werd echt chille muziek gedraaid trouwens waar ik wel wilde kijken die avond, maar die jongen en ik liepen het terrein af en dachten. Neeehh toch maar niet haha. Dussssss... het ontbijt HAHAHAHAHAHH we kregen pannenkoeken, brood en fruit. ER ZATEN RODE MIEREN OP HET STOKBROOD. Mijngod ik ga nog wat meemaken hier hoor. Ik heb dus geen brood gegeten natuurlijk, maar wel mn fruit en pannenkoeken. Nu ga ik even nog genieten in dit paradijsje en even mn tas verder inpakken en daarna naar het kamp!

Ik spreek jullie snel weer xoxoxox. Ooohja en bij het linkje foto's zal ik ook nog wat foto's neerzetten.

1. Sylvia Van de Bunt:
    15 juli 2018
    Nou Daphne leuke reis meegemaakt haha. Echt een avontuur. Vieze beesjes, adem in adem uit haha xoxo
  2. Wanda:
    15 juli 2018
    Wat gaaf om daar je stage te kunnen doen zeg. Voor hoe lang verblijf je er. Ik wens je heel veel plezier en succes geniet van je tijd daar.
  3. Ina Wurtz Verlaan:
    15 juli 2018
    Wat leuk Daphne en spannende stage veel succes en plezier
  4. Debby Tromp:
    15 juli 2018
    Fijn om te horen dat je je bestemming veilig hebt berijkt. Je eerste nacht is ook al geweest..nu idd naar je kamp.
  5. Lin:
    Skatje
  6. Harry:
    15 juli 2018
    Wat een belevenis geniet er van.😘
  7. Ilona:
    15 juli 2018
    Omg beestjes in je bed en dan was nog in een hotel en niet in de jungle 😱
    En een vrouw die dingen uit dr haar pulkte, gatver zeg... en mieren op brood, ja dan heb je al gegeten ughhh
    Wel fijn dat je Nederlandse mensen om je heen hebt ook, toch makkelijker!
  8. Yolanda Knol:
    15 juli 2018
    Heel leuk verhaal daphne dikke knuffel van ons
  9. Jolanda:
    16 juli 2018