Dag 12 Kristiansand - Jambo feriepark

5 juni 2024 - Vadum, Denemarken

Wekkertje vroeg, om half 8 moesten we bij de boot staan. Eenmaal daar in de rij, moesten we wachten tot 8.10 om de boot op te mogen.  Nog ff wat rondjes gelopen over het terrein en een broodje gegeten en toen mochten we  hoor! Op de Fjord Line. Een snellere boot dan de andere optie! Deze doet er 2 uur en 24 minuten over om van Noorwegen naar Denemarken te varen. Het is een catamaran, best wel cool. Hij kan 66km per uur die boot.

1000088915

1000088797

1000088803op het dek

De 2 motoren drukken aan 2 kanten van de boot water naar achter met een enorme kracht!

1000088946

Eenmaal van de boot af zijn we naar Grenen gereden, het meest noordelijke puntje van Denemarken. Hier komen de 2 zeeën Skagerrak en het Kattegat samen. De golven botsen tegen elkaar op midden in de zee.  Vanaf boven gezien zie je ook dat die 2 wateren een andere kleur hebben. Heel bijzonder wel.

1000088947

1000088950

Het was er wel heel winderig dus niet al te lang gebleven. Onderweg waren er nog wat bunkers op het strand. Je zou er ook zeehondjes kunnen spotten, maar helaas... geen (zee)hondjes gezien haha.

10000889181000088930

Toen was het de planning om naar een camping in Aalborg te gaan, maar eenmaal daar aangekomen kwam Jelle erachter dat het wat verder weg was dan gedacht haha. Maar niet erg want was een hele mooie camping in Jungle thema met op fietsafstand een strand waarop je gewoon kon rijden met de fiets/auto/motor etc. Er waren zelfs verkeersborden die je richting het strand stuurde om via het strand naar een andere plek te rijden.

1000088955

Toen vroeg gaan slapen want we waren ka pot.  Slaaplekker ❤️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Jouw reactie