Dag 8 Flåm - Odda
1 juni 2024 - Kinsarvik, Noorwegen
Heeeerlijke ochtend weer! Zonnetje, ontbeten en toen weer door gegaan.
Eerste stop was bij de waterval Tvindefossen. Mooi plekje met een hele brede waterval van 152 m hoog! Het water valt naar beneden op een soort treden.
Daarna kwamen we nog wat mooie plekjes tegen, een brug met heel hoge kabels, een rotonde in een tunnel? 😂
Lunchpauze gehouden op een mooi plekje langs de weg, we hoorde een waterval dus is Jelle even op onderzoek gegaan. Daarna ff samen geen gelopen!
Onderweg komen een HELE smalle weggetjes tegen. Maar ook vrachtwagens... nu passeerde er dus 2 vrachtwagens elkaar, maar dat gaat ff niet he?😂 dus wij met nog een hele rij achter ons moesten 100en meters terug achteruit rijden om bij een bredere plek uit te komen. Uiteindelijk konden ze langs elkaar en konden we weer door rijden gelukkig.
Jelle vond nog een gletsjer onderweg in Odda waar hij even wilde kijken. Toen we daar aan kwamen moesten we door een slagroom heen en betalen als we eruit wilde. Toen dachten we nog, dat is een dure parkeerplek😂 duurder dan een slaapplek. Nou geparkeerd en zijn we een wandelroute gaan lopen omhoog. Eerst langs paarden, die honden natuurlijk helemaal bang🤣 mietjes...
We hadden geen idee hoever het zou zijn naar de gletsjer. En of je er wel kon komen, dus bij een ijzeren brug op een mooi plekje zijn we omgekeerd.
Toen we terug beneden waren zei een vrouw dat het vanaf het bruggetje, nog maar iets van 20 minuten lopen was naar de gletsjer 🥲 nou jammer ahah, volgende keer beter... ook zei ze dat de plek waar we stonden ook een overnachtingsplek was! Daaaaaromm is het zo duur bij die slagboom dus!! Dus besloten we om daar te blijven overnachten, omdat het wel echt een hele mooie plek was.
We kwamen erachter dat hier dus 0,0 bereik was. Geen SMS, geen telefoontje, helemaal niks kon je verzenden! Spelletje gedaan en nog even een rondje gelopen langs de koeien. Die honden moeten toch ooit wel gaan wennen aan die dieren 🤔🫣
Slaaplekker❤️















Hou mijn hart vast🙄 sterkte met de wandeling. Dikke kus