Dag 8 Flåm - Odda

1 juni 2024 - Kinsarvik, Noorwegen

Heeeerlijke ochtend weer! Zonnetje, ontbeten en toen weer door gegaan.

1000088116

Eerste stop was bij de waterval Tvindefossen. Mooi plekje met een hele brede waterval van 152 m hoog!  Het water valt naar beneden op een soort treden.

1000088062

1000088066

Daarna kwamen we nog wat mooie plekjes tegen, een brug met heel hoge kabels, een rotonde in een tunnel? 😂

1000088072

1000088122

Lunchpauze gehouden op een mooi plekje langs de weg, we hoorde een waterval dus is Jelle even op onderzoek gegaan.   Daarna ff samen geen gelopen! 

10000880791000088097

1000088114

Onderweg komen een HELE smalle weggetjes tegen. Maar ook vrachtwagens... nu passeerde er dus 2 vrachtwagens elkaar, maar dat gaat ff niet he?😂  dus wij met nog een hele rij achter ons moesten 100en meters terug achteruit rijden om bij een bredere plek uit te komen. Uiteindelijk konden ze langs elkaar en konden we weer door rijden gelukkig.

1000088359

Jelle vond nog een gletsjer onderweg in Odda waar hij even wilde kijken. Toen we daar aan kwamen moesten we door een slagroom heen en betalen als we eruit wilde.  Toen dachten we nog, dat is een dure parkeerplek😂 duurder dan een slaapplek.   Nou geparkeerd en zijn we een wandelroute gaan lopen omhoog. Eerst langs paarden, die honden natuurlijk helemaal bang🤣 mietjes... 

We hadden geen idee hoever het zou zijn naar de gletsjer. En of je er wel kon komen, dus bij een ijzeren brug op een mooi plekje zijn we omgekeerd. 

1000088133

1000088157

Toen we terug beneden waren zei een vrouw dat het vanaf het bruggetje, nog maar iets van 20 minuten lopen was naar de gletsjer 🥲 nou jammer ahah, volgende keer beter... ook zei ze dat de plek waar we stonden ook een overnachtingsplek was! Daaaaaromm is het zo duur bij die slagboom dus!!   Dus besloten we om daar te blijven overnachten, omdat het wel echt een hele mooie plek was.

10000881701000088162

We kwamen erachter dat hier dus 0,0 bereik was. Geen SMS, geen telefoontje, helemaal niks kon je verzenden!   Spelletje gedaan en nog even een rondje gelopen langs de koeien.  Die honden moeten toch ooit wel gaan wennen aan die dieren 🤔🫣 

Slaaplekker❤️

Foto’s

1 Reactie

  1. Jutta:
    2 juni 2024
    Wat een mooi verslag❤️ ik hoop dat Jelle vandaag niet zo een 'waaghals' is.
    Hou mijn hart vast🙄 sterkte met de wandeling. Dikke kus